Statut

 

COLEGIUL NATIONAL AL TRAINERILOR DIN ROMANIA

-STATUT-

Capitolul I

DISPOZITII GENERALE

 

Art.1 Denumirea asociatiei

1.Denumirea asociatiei este “Colegiul National al Trainerilor din Romania”.

2. In toate actele, anunturile publicitare si orice corespondenta ce emana de la asociatie, denumirea va fi urmata de specificarea sediului acesteia.

 

Art. 2 Forma juridica

1. Asociatia este o persoana juridica romana de drept privat, cu scop nepatrimonial, independenta si neguvernamentala, constituita in baza reglementarilor prevazute in Ordonanta Guvernului numarul 26/2000, revizuite prin Ordonanta Guvernului numarul 37/2003.

2. Asociatia isi va desfasura activitatea conform acestor dispozitii legale si prevederilor prezentului statut.

 

Art. 3 Sediul asociatiei

1. Asociatia are sediul in Municipiul Bucuresti, sector 1, Calea Plevnei, nr. 61, Casa de Cultura a Studentilor Bucuresti, et 1, sala 11 A.

2. Asociatia va putea infiinta filiale in orice localitati din tara

3. Asociatia poate sa inffinteze unitati economice cu respectarea art. 47-48 din O.G. nr. 26/2000.

 

Art.4 Durata functionarii

1. Asociatia se constituie si se finanteaza pe durata nedeterminata si isi va incepe activitatea la data inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor, conform incheierii de sedinta a instantei prin care s-a admis cererea de inscriere.

 

Art.5 Patrimoniul Asociatiei

1. Patrimoniul initial al asociatiei este de 800 RON , subscris si varsat in intregime de membriul fondator Marian Rujoiu la data constituirii. Acest patrimoniu este destinat exclusiv scopului si obiectivelor asociatiei si nu poate fi transmis catre alte asociatii.

2. Patrimoniul social poate fi marit prin fonduri fixe si banesti atrase prin mijloacele prevazute de lege si consemnate in evidentele contabile si de gestiune.

 

Art.6 Scopul si obiectivle asociatiei

1. Scopul propus a se realiza prin obiectul de activitate este acela de a promova si sustine trainerii, educatia personala si profesionala din Romania.

2. In atingerea acestui scop, asociatia isi propune urmatoarele obiective:

a) definirea clara a rolului si statutului trainerilor in societate, a responsabilitatilor trainerilor fata de societate si a societatii fata de traineri ;

b) recunoasterea trainerilor, statutului si competentelelor acestora;

c) identificarea periodica a nevoilor si aspiratiilor trainerilor in scopul asigurarii de sanse reale si egale, fara discriminari legate de rasa, religie sau sex ;

d) identificarea periodica a problemelor cu care se confrunta trainerii;

e) organizarea si/sau participarea asociatiei si a trainerilor la conferinte, colocvii, seminarii, simpozioane, forumuri, etc., atat cu caracter intern cat si international, cu tematici ce se circumscriu scopului si obiectivelor prevazute de statutul asociatiei sau adiacente acestora;

f) evaluarea periodica a politicilor de formare din Romania in raport cu politicile de formare adoptate la nivel international;

g) dezvoltarea de programe de formare adresate mediului de afaceri, mediului asociativ precum si institutiilor publice;

h) promovarea structurilor, serviciilor si programelor de training;

i) promovarea educatiei non formale ca alternativa si completare a educatiei formale;

j) aderarea la alte asociatii la nivel natioanal si international care au obiective similare;

k) dezvoltaterea de programme pentru sprijinirea sociala si profesionala a trainerilor;

l) dezvoltarea de programe specifice prevenirii consumului de alcool, tutun sau substante nocive in randul trainerilor;

m) promovarea implicarii active a trainerilor in societatea civila si in actele decizionale ce tin de formare profesionala;

n) facilitarea accesului la informatie pentru traineri precum si o informare corecta si echidistanta a trainerilor;

  • o) imbunatatirea relatiei dintre autoritatile locale si centrale aferente trainerilor si traineri;

p) dezvoltarea unui sistem de beneficii culturale, educative si de petrecere a timpului liber pentru traineri ;

q) apararea drepturilor oamenilor si in special al trainerilor ;

r) implicarea trainerilor in dezvoltarea politicilor de formare;

s) sprijinirea dezvoltarii economice a trainerilor prin programme specifice si propuneri de masuri legislative;

t) organizarea de programe de studii specializate in vederea formarii trainerilor;

u) stimularea participarii trainerilor la viata comunitatii;

v) asigurarea participarii trainerilor la deciziile care ii privesc in mod direct sau indirect;

w) stimularea voluntariatului in randul trainerilor;

x) apararea si promovarea intereselor trainerilor ca segment distinct;

y) dezvoltarea si livrarea de programe de formare profesionala, de specializare si de dezvoltare personala catre comunitatea de afaceri:

z) Dezvoltarea si livrarea de programe de training in concordanta cu cerintele de pe piata muncii;

aa)Implementarea de proiecte cu finantare nationala sau europeana;

bb) implementarea de proiecte ce tin de dezvoltarea resurselor umane;

cc) asigurarea calitatii educatie non formale;

dd)Colegiul Nacional al Trainerilor din Romania apara demnitatea si promoveaza drepturile si interesele membrilor sai in toate sferele de activitate, apara onoarea, libertatea si independenta profesionala a trainerului/formatorului in exercitarea profesiei, asigura respectarea de catre traineri a obligatiilor ce le revin fata de cursanti si de fata de educatia non formala.

ee)alte actiuni compatibile cu statutul asociatiei.

 

Art. 7 Domenii de interes

Colegiul National al Trainerilor din Romania realizeaza atributiile prevazute de prezentul statut in 6 domenii principale de activitate:

a) profesional-stiintific in educatia non formala;

b) etic si deontologic;

d) avizari-acreditari-recunoasteri pentru membri

e) economico-social;

f) administrativ si organizatoric

g) dezvoltarea resurselor umane

 

 

 

Capitolul II

MEMBRII ASOCIATIEI

 

Art. 7 Categorii de membrii

1. In componenta asociatiei intra urmatoarele categorii de membrii:

-membrii fondatori

-membrii aderenti

-membrii onorifici

2. Membrii fondatori ai prezentei asociatii sunt cei prevazuti in actul de constituire al asociatiei ce este anexat la prezentul statut si face parte integranta din acesta.

3. Pot dobandi calitatea de membri aderenti in prezenta asociatie toate persoanele fizice sau juridice, pe baza unei adeziuni ce va fi supusa aprobarii consiliului director, in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare.

4. Persoanele care ulterior adera la asociatie si se obliga sa respecte prevederile prezentului statut;

5. Membrii Colegiului National al Trainerilor din Romania vor fi inscrisi in Registrul National al Trainerilor din Romania

6. De asemenea, asociatia poate numi membri de onoare dintre persoanele care sprijina activitatea desfasurata de asociatie, alegerea lor fiind de competenta Consiliului Director.

 

Art. 8 Incetarea calitatii de membru si excluderea din asociatie

1. Calitatea de membru al asociatiei inceteaza in urmatoarele cazuri:

-retragerea membrului;

-excluderea membrului din asociatie de catre consiliul Director;

2. Poate fi exclus din asociatie in conditiile legii, membrul care:

-comite fraude in dauna asociatiei sau se serveste de titulatura asociatiei sau de patrimoniul acesteia in folosul sau;

-nu respecta conditiile statutare si regulamentul intern, precum si disciplina de functionare a asociatiei, destinatia si utilizarea unor donatii conform acordurilor initiale cu donatorii.

3. Hotararea de excludere a unui membru se ia de catre Consiliul Director al asociatiei.

 

Art.9. Drepturile membrilor.

1. Drepturile de care beneficiaza membrii asociatiei sunt urmatoarele:

-dreptul la informare privind activitatea asociatiei;

-sa participe la orice dezbatere aflata pe agenda Adunarii Generale a asociatiei;

-sa consulte, lucrarile, publicatiile si orice materiale de care dispune asociatia si sa beneficieze de toate facilitatile tehnice oferite de asociatie;

-sa fie mentionat in documentele asociatiei pentru activitatea prestata;

-orice alte drepturi conferite prin prezentul statut sau regulamentele interne ale asociatiei;

2. In plus membrii fondatori si membrii aderenti au drept de vot in Adunarea Generala. Fiecare membru detine un singur vot.

3. Membrii pot solicita renuntarea la calitatea de Membru si stergerea din Registru

3. Reinscrierea in cadrul Colegiului Nacional al Trainerilor din Romania si reluarea calitatii de membru poate fi facuta la cererea trainerului si aprobarea Consiliului Director in conformitate cu Regulamentul de organizare si functionare

 

Art.10 Obligatiile membrilor

1.Obligatiile ce decurg din calitatea de membru sunt:

a) sa respecte statutul asociatiei si orice acte ce emana de la organele de conducere ale acesteia;

b) sa actioneze in cadrul asociatiei conform scopului si profilului moral al acesteia;

c) sa indeplineasca sarcinile incredintate

d) sa nu prejudicieze in nici un fel, printr-un comportament neadecvat, imaginea asociatiei;

e) sa plateasca cotizatiile stabilite de organele de conducere ale asociatiei stabilite prin regulamentul de organizare si functionare.

f) in vederea cresterii gradului de pregatire profesionala si a asigurarii unui nivel ridicat al calitatii cursurilor, trainerii sunt obligati sa efectueze cursuri si alte forme de educatie continua si informare in domeniul de expertiza aferent, recomandate de catre Colegiul Nacional al Trainerilor din Romania

c) alte obligatii si drepturi vor fi stabilite in regulamentul intern de functionare al Colegiului cu fara a intra in contradictie cu prevederile statutare.

 

Capitolul III

RESURSELE PATRIMONIALE ALE ASOCIATIEI

 

Art.11 Patrimoniul asociatiei

1.Patrimoniul initial al asociatiei in valoare de 800 lei se completeaza cu urmatoarele mijloace financiare:

a) dobanzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, in conditiile legale;

b) veniturile realizate din activitati economice directe in concordanta cu prevederile legale;

c) donatii, sponsorizari sau legate;

d) cotizatiile membrilor

e) dividendele societatilor comerciale infiintate de asociatie;

e)alte venituri prevazute de lege.

2. Toate beneficiile rezultate din diverse activitati economice ale asociatiei vor fi destinate scopului acesteia si nu vor putea crea in nici un fel un profit material membrilor sai, aparte de cel cuvenit prin plata unor premii si deconturi legate de buna desfasurare a activitatilor curente : plata unor deplasari, drepturi de autor, cazarea si diurna hotarate prin regulamentul intern al asociatiei.

3. Donatiile sau celelalte contributii materiale in bani sau in natura, menite indeplinirii scopului asociatiei nu pot fi retrase, iar in situatia dizolvarii si lichidarii vor urma caile specificate la capitolul respectiv.

4. Patrimoniul asociatiei nu poate fi grevat de datoriile sau obligatiile persoanelor membre. Un creditor al unui membru nu poate formula pretentii pentru rambursarea datoriei asupra sumelor sau donatiilor in natura facute de acesta asociatiei.

5. Asociatia poate deveni titulara de cont bancar.

6. Patrimoniul asociatiei nu poate fi redus sub valoarea celui initial, depus la data constituirii.

7.Patrimoniul asociatiei va fi utilizat in asa fel incat prin folosirea lui sa nu se aduca atingere scopului asociatiei si obiectului de activitate.

8. Pentru obligatiile pe care si le asuma asociatia, raspunderea se limiteaza la patrimoniul acesteia fiind exclusa orice raspundere personala a asociatilor.

 

 

Capitolul IV

ORGANELE DE CONDUCERE, ADMINISTRARE SI CONTROL ALE ASOCIATIEI

 

Art. 12 Organele de conducere, administrare si control ale asociatiei

1. Organele asociatiei sunt:

-Adunarea generala

-Consiliul director

-Cenzorul

 

Art. 13 Adunarea Generala

1. Adunarea generala este organul de conducere, alcatuit din totalitatea membrilor asociatiei.

2. Competenta adunarii generale cuprinde:

a) stabilirea strategiei si a obiectivelor generale ale asociatiei;

b) aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli si a bilantului contabil intocmit de Consiliului Director;

c) alegerea si revocarea cenzorului sau, dupa caz, a membrilor comisiei de cenzori;

d) decizia de acceptare sau respingere a dobandirii calitatii de membru asociat;

e) excluderea din Asociatie a acelor membri pe care ii considera neadecvati ;

f) aproba infiintarea de filiale;

g) modificarea statutului la propunerea Consiliului Director;

h) dizolvarea si lichidarea asociatiei.

i) orice alte atributii prevazute in lege;

3. Adunarea generala se intruneste o data pe an in sedinte ordinare, si ori de cate ori este nevoie, la convocarea Consiliului Director sau a unuia dintre membrii asociati in sedinte extraordinare. Convocarea va fi facuta cu cel putin 3 zile inainte de desfasurarea Adunarii.

 

4. Convocarea adunarii generale se face in orice ziar la nivelul Muncipiului Bucuresti prin afisare la sediul Colegiului de catre presedinte sau cel putin doua treimi din numarul membrii adunarii generale.

4. Adunarea Generala este statutara in conditiile intruniri a 2/3 din numarul membrilor si nu poate lua hotarari decat cu votul a jumatate plus unu din numarul membrilor prezenti.

5. In caz de neintrunire a cvorumului Adunarea va fi convocata din nou la un interval de cel putin 3 zile si va putea lua hotarari cu jumatate plus unu din voturilor celor prezenti indiferent de numarul lor.

 

 

 

Art.14 Consiliul director

1. Consiliul director este alcatuit dintr-un numar de maxim 5 persoane alese de Adunarea Generala.

2. Consiliul director asigura punerea in executare a hotararilor adunarii generale, avand urmatoarele atributii:

a) urmareste indeplinirea prevederilor statutare ale asociatiei;

b) intocmeste raportul asupra situatiei asociatiei;

c) aproba organigrama si politica de personal ale asociatiei;

d) intocmeste bugetul;

e) propune modificarea statutului asociatiei;

f) propune dizolvarea asociatiei;

g) numeste comisii

h) intocmeste si avizeaza regulamente

i) incheie acte juridice in numele si pe seama asociatiei;

j) avizeaza primirile de membri si hotaraste excluderea acestora conform statutului;

k) stabileste taxa de inscriere si cotizatiile membrilor;

l) stabileste taxe pentru activitati/cursuri, acreditari, avizari, etc

m) elaboreaza si poate modifica regulamentul intern de functionare.

n) indeplineste orice alte atributii prevazute in statut sau stabilite de adunarea generala.

  • o) adopta Codul de deontologie si procedura de recunoastere.

3. Mandatul membrilor consiliului director are o durata de patru ani.

4. Consiliul Director alege dintre membrii sai Presedintele, vicepresedintele si secretarul general.

5. Consiliul poate fi alcatuit si din persoane din afara asociatiei, in limita a cel mult o patrime din componenta sa.

6. Consiliul director poate hotari schimbarea sediului.

7. Consiliul Director se intruneste o data pe luna, daca este cazul, discuta problemele si activiatile asociatiei si noile actiuni solicitate de membrii si membrii asociati.

8. Consiliul director propune si infiinteaza comisii pentru indeplinirea prevederilor prezentului statut si stabileste atributiile comisiilor.

9. Consiliul Director isi desfasoara sedintele in prezenta a cel putin doua treimi din membrii sai, iar hotararile Consiliului Director se iau cu jumatate plus unu din numarul de voturi cdin cei prezenti cu exceptia celor care necesita o majoritate calificata potrivit prezentului statut.

10. In caz de balotaj in luarea deciziilor presedintele are drept de veto.

11. Consiliul director poate imputernici una sau mai multe persoane cu functii executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de asociat ori sunt straine de asociatie, pentru punerea in aplicare a deciziilor adunarii generale. Aceste functii vor fi stabilite prin regulamentul intern de functionare.

12. Consiliul Director poate fi dizolvat in orice moment prin decizia Adunarii Generale intrunita in sedinta ordinara sau extraordinara prin vointa a 2/3 din numarul total de membrii.

 

Art 15 Presedintele asociatiei

1. Presedintele ‘Colegiului Trainerilor din Romania’ este ales de catre consiliul director, dintre membrii acestuia cu jumatate plus unu din voturile celor prezenti, si va indeplini in acelasi timp si functia de presedinte al consiliului director, coordonand activitatea acestuia.

2. Mandatul presedintelui are o durata de 4 ani si poate fi repetat.

3. Pentru fapte grave ce afecteaza imaginea asociatiei, sau in caz de incalcare a dispozitiilor prezentului statut, presedintele poate fi suspendat de catre Consiliul Director cu votul unei majoritati de doua treimi din totalitatea membrilor.

4. Presedintele incheie contracte si conventii in numele Colegiului National al Trainerilor din Romania;

5. Angajeaza personalul de specialitate si administrativ si numeste persoane in functiile de executile ale Colegiului.

6. Hotararea de suspendare se supune aprobarii Adunarii Generale convocata in termen de o saptamana de la data suspendarii.

7. In caz de vacanta a functiei, Consiliul Director numeste presedinte interimar pana la noile alegeri.

8. Presedintele pastreaza si foloseste stampila Colegiului Trainerilor din Romania si are drept de semnatura in banca.

9. Presedintele Biroului poate mandata pe oricare dintre membrii pentru a realiza competentele care ii revin sau numai o parte din acestea

 

Art.16 Vicepresedintele asociatiei

1. Vicepresedintele ‘Colegiului Trainerilor din Romania’ este ales de catre consiliul director, dintre membrii acestuia cu majoritate absoluta de voturi.

2. Mandatul vicepresedintelui are o durata de 4 ani si poate fi repetat.

3. Pentru fapte grave ce afecteaza imaginea asociatiei, sau in caz de incalcare a dispozitiilor prezentului statut, vicepresedintele poate fi demis de catre Consiliul Director cu votul unei majoritati de doua treimi din totalitatea membrilor.

 

Art.19 Controlul asociatiei

1. Adunarea generala va alege un cenzor, care are puteri depline de a verifica activitatea asociatiei , avand urmatoarele atributii:

a) verifica modul in care este administrat patrimoniul asociatiei;

b) intocmeste rapoarte si le prezinta Consiliului Director si Adunarii Generale;

c) poate participa la sedintele Consiliului Director fara drept de vot;

2. El va inainta rapoarte Consiliului director si adunarii generale asupra activitatii sale.

 

ART 20 Personalul asociatiei

Personalul

 

1. Presedintele, in functie de necesitatile concrete, poate angaja, in conditiile legii, personal de specialitate, tehnic si administrativ.

2. Pentru lucrari de specialitate care nu presupun o activitate continua sau pentru consultatii de specialitate in anumite domenii, Consiliul Director, prin Presedinte Biroul poate contracta servicii platite pe lucrare, tema sau proiect, cu specialisti in domeniu.

3. Activitatea administrativa a Colegiului Nacional al Trainerilor din Romania este condusa de Presedinte sau de un director general numit de presedinte.

 

ART. 21 Venituri si cheltuieli

 

1. Veniturile Colegiului Nacional al Trainerilor din Romania se constituie din:

a) taxa de inscriere;

b) cotizatiile membrilor;

c) contravaloarea serviciilor prestate membrilor sau persoanelor fizice si juridice;

d) donatii si sponsorizari de la persoane fizice si juridice;

e) legate;

f) drepturi editoriale si sau drepturi de autor

g) incasari din vanzarea publicatiilor proprii;

h) fonduri rezultate din manifestarile culturale si stiintifice;

i) organizarea de cursuri de educatie personala si profesionala;

j) alte surse.

 

2. Veniturile pot fi utilizate pentru cheltuieli cu organizarea si functionarea, cheltuieli de personal, cheltuieli pentru bunuri si servicii, cheltuieli de capital, perfectionarea pregatirii profesionale, acordarea de burse prin concurs trainerilor, ajutorarea trainerilor cu venituri mici, crearea de institutii cu scop filantropic si stiintific, alte cheltuieli aprobate de consiliul director.

 

Capitolul V

INCETAREA EXISTENTEI PERSONALITATII JURIDICE SI LICHIDAREA ASOCIATIEI

 

Art. 22 Incetarea existentei asociatiei

1. Asociatia isi inceteaza existenta in urmatoarele cazuri :

a) de drept, cand scopul social pentru care a fost constituita nu mai poate fi realizat ;

b) prin hotarare judecatoreasca, cand se constata ca isi desfasoara activitatea impotriva bunelor moravuri, ordinii publice si sigurantei statului sau cand devine insolvabila.

 

Art. 23 Dizolvarea si lichidarea asociatiei

1. Dizolvarea si lichidarea pot fi hotarate doar de catre adunarea generala.

2. Lichidarea se desfasoara conform dispozitiilor art. 61-71 din O.G. nr. 26/ 2000.

3. In cazul dizolvarii asociatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmite catre persoane fizice. Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator, prin procedura stabilita de adunarea generala.

 

Capitolul VI

DISPOZITII FINALE

 

Art. 24 Modificarea statutului

1. Statutul asociatiei poate fi modificat prin hotararea Adunarii generale cu o majoritate de doua treimi din numarul total de membrii la propunerea Consiliului Director.

 

Art.25 Dispozitii finale

1. Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale in vigoare.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *